Campingplads Vilanova Park, 30 min fra Barcelona, perfekt til børnefamilier

Barcelona_Camping_pool

Vi har før boet på campingpladser tæt på storbyer, både ved Paris og Rom. På den måde har vi kunnet tage på en storbyferie, uden at bo midt i byen. Så vi kunne tage ind og opleve byen, men tage tilbage til campingpladsen og slappe af bagefter. Det er, for os, den perfekte måde at holde storbyferie med små børn, der hurtigt bliver overstimulerede og trætte af at være i stor by.

Campingplads kun 30 minutter fra Barcelona

Campingpladsen* (reklamelink) ligger lidt syd for Barcelona.
Da vi bookede campingpladsen Vilanova Park, så vi at det tog omkring 50 minutter med offentlig transport ind til Barcelona centrum. Det syntes vi var lidt for lang tid. Og nu er vores børn jo også ved at være ret store (7 og 8 år). Så vi valgte at have 5 nætter på campingpladsen, og så flytte ind til Barcelona og være der i 2 nætter.

Læs om vores ferier med små børn i Paris og Rom: Storbyferier med små børn

Senere besluttede vi så også at leje en bil, mens vi var på campingpladsen. Og da vi så at det kun tager 30 minutter, at køre i bil fra campingpladsen til Barcelona, så fortrød vi så meget, at vi ikke bare havde booket hele ugen på campingpladsen. Men det var desværre for sent at lave det om.
Men det er altså ret nemt at køre frem og tilbage mellem campingpladsen og Barcelona. Campingpladsen har vist i øvrigt også en bus, der kører til Barcelona hver dag.
Vi lejede bil, fordi vi syntes, at det var lidt besværligt/dyrt at komme fra lufthavnen til campingpladsen. Og fordi vi gerne ville have muligheden for at tage ud og se lidt i området, mens vi var der.

Selve Campingpladsen Vilanova Park

Campingpladsen Vilanova Park er ikke kæmpestor. Vi synes ikke, at det er sjovt, når pladsen er så stor, at det tager en halv time at hente bade brillerne, eller hvad man nu har glemt i mobilhomet.
Men til gengæld skal den jo heller ikke være lillebitte. Den skal være så stor, at den har alle de gode, børnevenlige faciliteter. Og det har de her!

Der er 2 poolområder. Begge områder har en stor pool og en babypool. Men den store forskel er, at der også var 2 store vandrutsjebaner ved det ene område. Så her lå de fleste familier og her var også lidt mere larm.
Ved vandrutsjebanerne var der et flot udsigt ud over området.

Barcelona_Camping_vandrustjebane

Her er de sædvanlige regler om, at man ikke må lægge håndklæder og spærre liggestolene med. Det helt vilde er, at folk rent faktisk overholder det! Når folk gik til frokost, tog langt de fleste deres ting med sig.
Det var så dejligt, at være et sted, hvor der er masser af solsenge. Der var også masser af græsplæner til at have solsengene på. Og det var næsten altid til at finde en parasol.

reklamelink*

Campingpladsen Vilanova Park har selvfølgelig også andre underholdnings ting som adventure golf (altså udvidet minigolf), miniklub, underholdning for børn og voksne, fodbold- og basket baner, bordtennis, legepladser m.v.

Barcelona_Camping_golf

Vi forventede at poolen var god og at der var andre underholdende ting til børnene. Men vi blev imponerede over, at restauranten faktisk lavede rigtig god mad. Vi synes ofte, at restauranterne på campingpladserne ikke er så gode. Men denne her spiste vi på flere dage.

Barcelona_Camping_restaurant

Til gengæld var take away pizzaerne ikke så gode.

Wifi skulle tilkøbes, men virkede så over hele pladsen. Og det var gratis at bruge brusebadene i fælles bygningerne. Det er altså ret praktisk, når man er 6 i et mobilhome med ét bad.

Hyggelige byer og gode strande i nærheden af campingpladsen

Campingpladsen ligger uden for byen Vilanova i la Geltrú. Der er et par kilometer ind til selve byen.
Vi var kun derinde og spise aftensmad. Men det skulle vist være en ret hyggelig lille by.
Vi gik god direkte mod de mange restauranter tæt på stranden. Her er en længere “avenue” med restauranten. Ved siden af restauranterne er der en lille park med en god legeplads. Og på den anden side af parken ligger stranden.
Men vi aldrig ikke ned på stranden, så jeg skal ikke kunne sige, om den er god.

Læs også: Gode råd til at flyve med børn

Til gengæld var vi på stranden i Sitges, som ligger 9 km fra campingpladsen. Her er en rigtig fin og børnevenlig strand. Der var dog ret mange andre mennesker, der også havde opdaget denne dejlige strand. Vi var nærmest lige ved at opgive at finde en parkeringsplads. Men så er tippet at køre efter parkeringshuse på Google Maps. Så lykkes det alligevel.
Det er en virkelig hyggelig strandby, der også har masser af shoppingmuligheder.

Barcelona_Camping_Sitges

En lidt miljøvenlig campingplads

Campingpladsen Vilanova Park brandede sig ikke med at være miljøvenlig. Men alligevel var der lidt tiltag rundt omkring. Jeg synes, at det er så dejligt at se, at langt de fleste er begyndt at tænke over, hvad de kan gøre for at hjælpe miljøet.

På denne campingplads prøvede man at minimere plastikposerne fra indkøb i supermarkedet.
Da vi tjekkede ind på pladsen, fik vi forskellige papirer om stedet. De blev udleveret i sådan én af de der indkøbsposer, der kan holde til at blive brugt igen og igen. Det betød, at du stort set ikke så nogen bruge tynde plastikposer i supermarkedet. Og poserne var jo også gode til at bære badetøj, håndklæder o.s.v. frem og tilbage til poolen.

I øvrigt stod der også en masse i vores mobilhome, om at det var blevet produceret på en miljøvenlig måde og til at være miljøvenlig. Men jeg må indrømme, at jeg ikke forstod mange af de specifikationer, de skrev om det. Det eneste virkelig håndgribelige var, at airconditionen altid slukkede efter et vist antal timer. Så skulle man aktivt hen og tænde den igen. På den måde kører den jo ikke bare uendeligt, om der er mennesker i vognen eller ej.

Campingpladsen Vilanova Park havde alt det, vi gerne ville have til vores familie-storby-afslapningsferie.

Barcelona_Camping_pool_2

Vi var på Campingpladsen Vilanova Park i juli 2019 og børnene var 7 og 8 år.

Vi vil blive meget glade, hvis du vil følge os på Facebook og Twitter. Så får du også updates om vores nye indlæg.
Du er også meget velkommen til at kigge indenfor på vores Instagram profil.

*Disclaimer
Vi synes, at det er rigtig sjovt at arbejde på www.enfamiliederrejser.dk. Og vi hygger os med at dele vores families oplevelser, for vi synes, at det er dejligt at kunne hjælpe dig med inspiration til en fantastisk ferie. Derfor bruger vi også gerne rigtig meget tid på denne hjemmeside.
Men når det så er sagt, så ville det da også være dejligt, at tjene lidt på det arbejde og timer, vi ligger i hjemmesiden. Om ikke andet, så et bidrag til en ekstra ferie 🙂
Derfor har vi en affiliate aftale med Vacanceselect. Det betyder, at hvis du vælger at følge linket fra vores hjemmeside til deres, og gøre et køb hos dem, så modtager vi en lille provision. Det koster ikke dig ekstra. Men på den måde hjælper du os bedst muligt til at kunne bruge tid på at lave endnu flere spændende blogindlæg her på siden. Og det takker vi selvfølgelig for 😉