En overnatning i forkælelsens tegn på spa-hotellet The Lodge i Sverige

En veninde og jeg tog en efterårsdag til spa hotellet The Lodge i Sverige for at blive forkælet.
Og det skal jeg love for at vi blev.
The Lodge er et spa hotel, der ligger i flotte omgivelser ud til de svenske skove. Det er indrettet i hyggelig New England stil. Og overalt er der indrettet til hygge og forkælelse.

The Lodge er i nærheden af Genarp, 40 minutters kørsel fra Malmø. Det ligger i det naturskønne Romeleåsen.

Vandretur med picnic taske

Vi tjekkede ind på et fint værelse, men var hurtigt ude igen, for vi skulle på en vandretur.
The Lodge ligger lige i udkanten af en skov. Og på vanlig svensk vis, er der markeret vandreruter i skoven rundt om The Lodge. Og det ville vi gerne udnytte.

Her er det så, man lige skal huske at høre efter, når receptionisten fortæller hvilken farve ens rute har. For der er flere ruter at vælge mellem.
Vi var nok ikke helt opmærksomme. Så enten tog vi den forkerte farve, eller også gik vi bare langsomt, fordi vi havde så travlt med at snakke. Begge dele er en absolut mulighed. Turen blev i hvert fald længere, end vi havde regnet med.

Læs også: Vandretur i de smukke Alper i Malbun i Liechtenstein

Men det gjorde slet ikke noget. Det var en flot tur gennem den svenske skov, gennem mudder og over enge, som vi delte med dådyr og køer.

Og vi havde fået en picnic taske med fra The Lodge. Der var sandwich, vand, kaffe og kage i tasken. Det var på ingen måde overdådigt. Men der var det vi skulle bruge. Faktisk kunne vi ikke spise kagen efter den store sandwich. Men så kunne den heldigvis gemmes til senere.

Det var en rigtig hyggelig idé, at man kunne få sådan én med. Man kunne selvfølgelig også selv have sørget for at have en picnic taske med hjemmefra.

Der blev hele tiden sørget for, at du har det godt

Da vi kom tilbage var der stillet en eftermiddagsbuffet frem med tapas. Vi skulle jo nødigt sulte…

Vi spiste tapas’en i rigtig hyggelige omgivelser. Der er nemlig flere små siddeområder. Så selvom der var andre mennesker, føltes det ret privat.
Rundt omkring lå der også “snuggle up” tæpper, som de kaldte dem. Og der var masser af spil til fri afbenyttelse.
Der stod også altid kaffe fremme, som man kunne tage af. Jo, der blev virkelig k
ræset om os.

Vi ville selvfølgelig også i spa

Da vi havde slappet af efter vandreturen, skulle vi i spa. Det er ikke en stor spa afdeling. Til gengæld vinder det virkelig på udsigten. Spa’et ligger lidt højt oppe. Så man har hele tiden en flot udsigt ud over landskabet. Der er en kæmpe sauna, med vinduer, så vi kunne nyde den gode udsigt ud over dalen og skoven i begyndende efterårsfarver. Det var en god, gammeldags brændeovn, der opvarmede saunaen. Det gav også lidt ekstra hyggestemning.

Ude på verandaen, er der 4 jacuzzier, så der er plads til alle. De har selvfølgelig den samme flotte udsigt, som virkelig virkede afslappende og nærmest helt meditativ at sidde og kigge på fra et jacuzzi.
Der stod hele tiden drikkevarer og snacks fremme.

Dog kan man kun være i spaet i 2 timer, og man skal reservere en tid på forhånd. For som nævnt, er det ikke så stort. På den måde sikrer de, at alle får en god oplevelse.
Vi følte, at vi nærmest havde det for os selv, selv om The Lodge var tæt på fuldt booket. Vi kan selvfølgelig have været heldige, at folk havde valgt andre spa-tider.

Læs også: Spa ophold ved Kullen

Efter at vi havde været i spaet, fik vi en massage hver. Det var dog ikke den bedste massage, jeg har fået. Den var ok, men bestemt ikke noget vildt. Jeg ved godt, at man ikke skal forvente en dybdegående sportsmassage på et spa hotel. Men jeg synes nu alligevel, at jeg andre steder har oplevet, at massøren er gået lidt mere “til den”.

Restauranten laver spændende og lækker mad

Til aftensmad fik vi en lækker 4 retters menu. Den var sammensat af flere ting, vi slet ikke kendte. Og på måder som jeg bestemt ikke lige havde forestillet mig. F.eks. fik vi tomat marmelade til osten.
Men det smagte virkelig godt, og var flot anrettet.

Brødtallerken med røget smør og aske

Jeg er bestemt ikke den store madanmelder. Og jeg går i virkeligheden ikke så meget op i mad. Så hvis det bliver alt for eksperimenterende, bliver jeg mere træt af det, end imponeret. Men her syntes jeg, at det var lige tilpas, så jeg blev overrasket – på en god måde – over, hvad jeg fik serveret. Og gik fra bordet fuld af gode indtryk, mæt og glad.

Værelserne

Værelset var rigtig fint. Det var ikke prangende stort. Men vi havde nu heller ikke valgt suiten…

Sengen var for blød efter min smag. men ellers var det et fint værelse. Det eneste ærgerlige var, at vinduet sad så højt, så jeg lige præcis ikke kunne se ud af vinduet, når jeg sad i gyngestolen. 🙂

Morgenmaden var lige så lækker som aftensmaden.

Alt i alt havde vi et rigtig dejligt ophold på The Lodge.
Det eneste rigtig dårlige jeg kan sige om det (ud over massagen) er, at jeg synes, at det er meget dyrt. Det er faktisk det dyreste spa-steder, jeg har været.
Vi betalte 4.862 kr for 2 personer –  og det var før drikkevarerne til aftensmaden.
Det var virkelig lækkert, og vi nød at være der. Men om det lige var det ekstra værd, i forhold til så mange andre gode steder…Det ved jeg ikke helt. Jeg ville i hvert fald nok foreslå dig, at spare massagen væk, hvis du vil tage dertil. Du vil stadig få en virkelig god oplevelse. Og så bliver det da lidt billigere.

Jeg har i mange år drømt om at komme til The Lodge. Nu lykkedes det mig endelig. Og det var en dejlig tur!

Du kan finde alle informationer om the Lodge på deres hjemmeside.

Vi var på The Lodge i september 2017.

Vi vil blive meget glade, hvis du vil følge os på Facebook og Twitter. Så får du updates om vores nye indlæg.
Du er også meget velkommen til at kigge indenfor på vores Instagram profil.