Gilleleje Badehotel: Afslapning, velvære og venindehygge

Gilleleje_Badehotel_1

Der findes en del hoteller med spa i Nordsjælland. Men helt op nordpå i Gilleleje er et lidt anderledes og meget hyggeligt Badehotel.
Det er ikke et moderne spahotel. Det er et Badehotel i den helt rigtige “gamle” stil med hvide bygninger, træpaneler på væggene o.s.v.
Men de har også en wellness-afdeling. Midt i den smukke nordsjællandske natur.
Jeg har været der med en veninde, og vi nød det i fulde drag.

Gilleleje_Badehotel_2

Fredag eftermiddag trådte vi ind i receptionen og blev mødt af den knitrende ild i pejsen. Så begynder kroppen allerede at slappe lidt af…

Gilleleje_Badehotel_3

Vi tjekkede ind til et dejligt værelse, med udsigt ud over vandet. Værelset var stort, med et senge-område og en “stue”, hvor der var sofa, lænestol og sofabord. Det var rigtig fint.

Gilleleje_Badehotel_Vaerelset_2
Udsigten fra værelset

Badeværelset var dog lidt gammelt i det, men fint rent.

Vi ville straks ud og gå en tur i det dejlige landskab.
Ikke langt fra badehotellet ligger Søren Kierkegaard stenen. Det skulle være et sted, hvor han tit sad.

Gilleleje_Badehotel_5
Gilleleje_Badehotel_4

Der er faktisk en hel interaktiv vandrerute omkring Søren Kierkegaard via en app: Kierkegaard by Nature.
Vi sprang nu app’en over, og nød bare naturen.

Gilleleje_Badehotel_Soeren_Kierkegaard

Vi havde nemlig ikke tid til en lang gåtur. For der var både eftermiddagskaffe på hotellet og vi havde booket tid til en massage. Det er et stress at være på wellness tur 😉

Læs også: En overnatning i forkælelsens tegn på spa-hotellet The Lodge i Sverige

Desværre havde receptionisten sagt til os, at der var kagebord om eftermiddagen i haven. Det vidste vi ikke var med i vores weekendophold. Men vi var da begyndt at glæde os til det.

Gilleleje_Badehotel_6

Det viste sig at være kaffe med småkager til. Det blev vi lidt skuffede over.
Havde hun fortalt os, at der var kaffe, var vi blevet glade for det. For det havde vi egentlig heller ikke forventet. Men nu havde hun jo fået vores forventninger lidt højere op. Det var en lidt ærgerlig misforståelse.

Wellness på Gilleleje Badehotel

Nå, men vi skulle jo også til massage.
Mens vi ventede på at skulle til massage, blev vi vist rundt i spa-afdelingen. Den er ikke stor, men der er alligevel alt, hvad man skal bruge. Der er endda en hamam.

Gilleleje_Badehotel_Hamam

Gilleleje Badehotel er klar over, at de ikke skal konkurrere på lige fod med de store spahoteller i Nordsjælland. Gilleleje Badehotel skal “sælges” som noget andet.
Så adgang til spa-afdelingen er bare med i dit ophold. Det koster ikke noget ekstra. Og da vi så bookede en wellness weekend, var der så også behandlinger med hver dag.

Første dag skulle vi have en helkrops massage.
Vi fik massage samtidig, men ikke i samme rum.
Det var en lidt anderledes massage, end hvad jeg ellers har fået. Min øre blev masseret meget mere, end jeg nogensinde har prøvet før. Og massøren og jeg skulle trække vejret dybt sammen en del gange. Det var en lidt mere alternativ massage, end jeg er vant til. Men jeg kom helt afslappet ud.
Og jeg tager ikke på wellness hotel med en specifik skade og forventer en sportsmassage. Jeg tager på venindetur for at slappe af og hygge mig. Så jeg var godt tilfreds.

En rigtig badehotels restaurant

Gilleleje_Badehotel_restauranten

Vi spiste begge aftener på hotellet. Der var en 3 retters-menu, med 2 forskellige forretter, 2 hovedretter og 2 desserter at vælge imellem. Menuen skiftede de 2 dage.
Maden smagte godt. Og restauranten er virkelig et badehotel værdigt, hvor man kan forestille sig at der har siddet badehotel gæster og spist i mange år.

Gilleleje By og Nakkehoved Fyr

Næste formiddag, efter en god morgenmad, gik vi mod Gilleleje by og havn. Der er omkring 1,5 km til byen af den flotteste sti langs med vandet. Du går højt oppe over stranden. Men det tænker man slet ikke over, for mellem stien og stranden var en bred hybenrose hæk.
Vi var så heldige at være der i august lige midt i blomstringstiden. Det var så smukt med det blå vand, den grønne busk og alle de pink blomster!

Gilleleje_Badehotel_7

For mig er Hornbæk og Gilleleje lig med feriestemning. De nordsjællandske strandbyer emmer så meget af sommerstemning,  ligesom Skagen.

Gilleleje_Badehotel_8

Efter at have kigget rundt på havnen og stranden, gik vi videre. Der var flere interessante butikker.

Læs også: Idyl, idyl, idyl – på sejltur på Mølleåen fra Lyngby til Frederiksdal

Men vi gik videre til Nakkehoved Fyr. Igen fortsatte vi af den flotte sti. Den var nu lidt mere tætpakket med kæmpe villaer, og havde noget mindre havudsigt. Men villaerne var nu også meget spændende at studere lidt.

Gilleleje_Badehotel_Nakkehoved_fyr

Tilbage i Gilleleje by spiste vi frokost i solen på en af torvecafeerne. Og så måtte vi jo lige have en is til gåturen tilbage til badehotellet. Der skal is til i sådan en “sommer-by”.

Jacuzzi i wellness’en

Da vi kom tilbage til hotellet var der rent faktisk kage til kaffebordet den dag. Men vi kunne overhovedet ikke spise mere. Og vi ville også gerne lige nå at slappe lidt af, før dagens behandling.

I dag skulle vi nemlig i jacuzzi.
Da vi tjekkede ind dagen før, stod der allerede en pose med badesalte m.v., til når vi skulle i jacuzzi.

Gilleleje_Badehotel_Vaerelset

Vi kom ind i et lille fint rum, med et større jacuzzi. Det var stearinlys og champagne. Det var så hyggeligt og afslappende.

Gilleleje_Badehotel_Jacuzzi

I Gilleleje Badehotel wellness afdeling er der som sagt også hamam, sauna og andet. Men det nåede vi nu aldrig til.

Vi havde en virkelig hyggelig weekend på Gilleleje Badehotel. Og jeg kan virkelig godt anbefale en tur dertil.

Der var nogle steder, bl.a. på værelset, hvor hotellet så lidt slidt ud. Jeg ville ønske, at de lige ville rette op på sådanne ting, så havde det været et helt perfekt sted.

Vi var på Gilleleje Badehotel i august 2019.

Lidt gode informationer om Gilleleje Badehotel

• Vi havde booket en “Weekend wellness” pakke med mad, massage m.v. Vær opmærksom på, at der er prisforskel, alt efter, hvilke dage du booker til. Søndag er billigst, og lørdag er dyrest.
  • Du kan læse om priser m.v. på deres hjemmeside
  • Deres spa afdeling er ikke stor, som på de store nordsjællandske badehoteller, så du vil blive skuffet, hvis du forventer noget i den stil. Men de har alt hvad man skal bruge. Og deres hamam så virkelig fin ud. Vi nåede bare ikke til den.
Vi vil blive meget glade, hvis du vil følge os på Facebook og Twitter. Så får du også updates om vores nye indlæg.
Du er også meget velkommen til at kigge indenfor på vores Instagram profil.
Join the Conversation

2 Comments

1. says: Andrea

Ej hvor ser det lækkert ud! Sad netop og søgte på ting man kunne lave her i DK, som er udenfor hjemmet. Jeg har aldrig været på Badehotel før, sådan som det du viser og beskriver her. Jeg plejer altid at ty til https://comwell.com/spa-and-wellness – især de hoteller der har Spa af deres, når vi skal overnatte væk fra hytten. Men nogle gange skal man jo også ud af det vante – mon ikke alle har det sådan? Når man ved, at noget spiller – så tager man altid den løsning 😀 haha.

Nå, men sikke nogle fine billeder. Det må jeg kigge nærmere på! Er ved at gå lidt amok af at skulle sidde hjemme i huset dag ind og dag ud, og slet ikke komme ud at rejse og opleve i år. Er vant til at komme meget ud at rejse. Forestiller mig også, at du/I savner turene i år!

Knus fra Andrea

1. Hej Andrea,
      Mange tak for din søde kommentar.
      Ja, det er virkelig rart at komme lidt ud af hjemmet en gang imellem i disse corona-tider…
      Og ja, vi (især jeg 😉 ) savner også virkelig at komme ud og se nogle andre steder i verden. Selvom vi nu har været på en rigtig god sommerferie til Norge og har lige været på en hyggelig efterårsferie i Sønderjylland. Danmark kan heldigvis bestemt også noget!
      Og det kan Comwell Spa helt sikkert også. Der har vi også haft gode oplevelser.
      Men jeg synes klart at du skal overveje at opleve et badehotel. Jeg synes, at de er SÅ hyggelige.